Zdrowy tryb życia
porady urodowe, sport i fitness

Jak prowadzić zdrowy tryb życia – najważniejsze zasady

Według badań z lat 70 wynika, że sposób życia wpływa w 50% na stan zdrowia przeciętnego człowieka. Dużo? Dzięki odpowiednim metodom, jesteśmy w stanie żyć dłużej niż nasi przodkowie. Brak szacunku do potrzeb organizmu często skutkuje poważnymi chorobami organizmu. Jak temu zapobiec i czuć się wspaniale każdego dnia?

Sen

Istotna część naszego życia. W dzisiejszych czasach, wszyscy jesteśmy zabiegani, żyjemy szybko w stresie. Staramy się zrobić jak najwięcej, a to obciąża nasze ciało, które potrzebuje odpoczynku. Ciężko jest pogodzić wychowanie dziecka z pracą, zajęciami doszkalającymi, fitnessem. Jak znaleźć jeszcze czas na odpoczynek? Naukowcy ustalili, że człowiek potrzebuje od 6 do 8 godzin snu dziennie, aby zregenerować organizm. Żeby polepszyć komfort odpoczynku pamiętajmy o wygodnym materacu oraz o tym, żeby sypialnia była zawsze odpowiednio natleniona, wietrzmy ją zawsze przed spaniem, a w ciepłe noce nie zamykajmy wcale okna.

Kobieta śpiąca w lóżku

Aktywność fizyczna

Niezależnie od tego, jaką pracę wykonujemy, każdemu z nas jest potrzebny wysiłek potrzebny. Wielu z nas wykonuje pracę siedzącą, a organizm, który przyjmuje dawki energii w postaci posiłków, gdzieś musi ją ,,przenieść”. Ruszajmy się dla dobrego samopoczucia, ćwicząc wydzielają się endorfiny, te same, które sprawiają, że po zjedzeniu czekolady, czujemy się tak wspaniale. Zrezygnujmy z cukrów na rzecz zdrowia. Poznajmy nowych, ciekawych ludzi, pełnych pasji, kto wie, może to nawet odmieni nasz życie? Odpowiednio dobrane ćwiczenia plus samozaparcie pozwolą zrzucić zbędne kilogramy i poczuć się pięknie, a do tego mieć jeszcze więcej energii.

Kobieta podczas ćwiczeń

Zbilansowana dieta

Przestańmy zaśmiecać swój organizm jedzeniem przetworzonym, pełnym chemii i składników niewiadomego pochodzenia. Jesteśmy tym co jemy. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłyśmy, a każdego dnia walczymy ze zmęczeniem, brakiem chęci do życia, zmieńmy koniecznie swoje nawyki żywieniowe.

Zastanówmy się co jest najważniejsze dla naszego zdrowia, co lubimy, czego jeść nie możemy. Skorzystajmy z porad dietetyczki, która po badaniach przygotuje odpowiedni jadłospis. Zacznijmy dzień od śniadania, jedzmy małe posiłki, ale często. Nie spieszmy się, jedzmy posiłki w spokoju i dokładnie je przegryzajmy. Jeżeli mamy szybką przemianę materii, często jesteśmy głodna, wzbogaćmy dietę o błonnik: płatki owsiane, kaszę. To tanie i sycące składniki posiłków, które dodatkowo pomogą oczyścić organizm.

Dieta warzywna

Szkodliwe używki

Próbujemy oczyścić organizm, stosujemy diety i drogie specyfiki, po to aby być jak najzdrowszym. Jednak zdarza nam się palić, często sięgać po alkohol, to czynniki zatruwające organizm. Palenie może prowadzić do powstania raka u nas lub biernych palaczy, czyli naszej rodziny. Nadużywanie kawy, napojów energetycznych które są chemiczną bombą, słodyczy, będzie miało różny wpływ na zdrowie. Przybieranie na wadze, problemy z żołądkiem, oszukiwanie organizmu, że wcale nie potrzebuje odpoczynku, wszystkie te czynniki negatywnie wpływają negatywnie również na nasze samopoczucie, zmieńmy to!

Papierosy

Poprzedni Artykuł Następny Artykuł

Podobne artykuły

1 Comment

  • Reply aneta 15 listopada 2017 at 09:13

    mi jest trudno zrezygnować z kawy, jestem od niej uzalezniona. Myślę o yerba mate,ale czy ona faktycznie jest tak pobudzająca? no i niełatwo jest zawsze trzymać dietę, szczególnie w pracy, gdy co chwilę ktoś przynosi coś dobrego

  • Leave a Reply